Proberme možnosti spolupráce

Pobavme se o vašem businessu

V této případové studii získáte konkrétní čísla, výsledky, ukázky, šablony i návody. Čtěte až do konce!

Pasivně čekat na kupující nestačí!
Jak jsme s klientem Naevia Group zbořili developerské “pravidlo posledního blbce“ pomocí online reklamy na Facebooku
a Instagramu!

Stanislav Kursa & Naevia

Nedávno jsem od jednoho z mých klientů slyšel velmi zajímavé prohlášení. Říkal mi něco jako…

 

„V nemovitostech při prodeji platí dvě pravidla. Pravidlo prvního blbce a pravidlo posledního blbce.“

 

Co tím chtěl říct?

 

První nemovitosti z nabídky developerského projektu se standardně prodávají nejnáročněji, protože klienti váhají, zda je to opravdu dobrá nabídka a zda nebudou, jak již bylo zmíněno, za blbce. Stejně tak u posledních nemovitostí v nabídce se lidé obávají, že kupují něco, co nikdo jiný nechtěl a proto zvažují, zda nebudou opět… Za blbce.

 

V této případové studii si popíšeme, jak jsme u developerského projektu Rezidence Za Větrníkem společnosti Naevia tyto obavy pomohli překonat a developerovi tak vyřešit poslední stojící nemovitosti “na skladě“, aniž by svěřil svůj osud makléři, který by jen pasivně čekal, až přijde poptávka. 

Řešíte podobnou výzvu ve svém projektu také?

Pak rozhodně čtěte dále.

Kdo jsme?

Náš marketingový tým KURSIVA pod taktovkou marketingového stratéga Stanislava Kursy pomáhá developerským společnostem generovat kontakty na potenciální zákazníky v jakékoliv době a to i pro komplikované nabídky. Narozdíl od realitní kanceláře nečekáme na zázračně přicházející poptávky skrze realitní portály, ale proaktivně ohříváme potenciální zákazníky až v zájemce o schůzky a následně v platící kupující.

 

Naši práci využilo či využívá téměř dvacet developerských společností, jedná se o naše výhradní zaměření a pokud Vás zajímá, co z praxe víme, rádi přiblížíme celý proces níže.

Stav před počátkem naší spolupráce 👀

  • Celý projekt se skládal ze 4 etap, tři z toho byly výstavbou developera
  • Celkem 27 jednotek – domů a dvojdomů
  • 24 jednotek úspěšně prodáno před počátkem spolupráce
  • Poslední dvě jednotky v nabídce, dvojdomy neprodané déle než půl roku
  • Jedna jednotka částečně vybavená, druhá nevybavená
  • Poslední jednotka, další dvojdům, nebyl zařazen v nabídce

Získejte více poptávek a prodejů

Získejte více poptávek
a prodejů

Výzva 🗺️

  • Poslední jednotky, z čehož plynoucí menší výběr
  • Dvojdomy, které mají obecně nižší poptávku než běžné domy
  • Zahrada menší, 343 – 378 m2
  • 30 minut autem do centra Prahy mimo špičku, 35 min MHD
  • Cena 13,3 mil. Kč, standardní nabídka v lokalitě okolo 10 mil. Kč
  • Přes půl roku po kolaudaci

To stejné platí z mé zkušenosti u všeho,
tato spolupráce byla dalším důkazem a je to tak v pořádku.

Proces 🧐

Z mnoha zkušeností víme, že, cokoliv nového spouštíme, ať už u nás interně ve firmě, nebo pro naše klienty, má to svůj náběh.

Přirovnejme si to k autu jedoucímu z kopce. Pokud zařadíme neutrál, necháme auto na kopci, vystoupíme a ono se začne pomaličku rozjíždět, na prvním metru ho dokážeme snadno zastavit vlastním tělem. Po pár desítkách metrech už ale nestačí ani pět lidí a auto všechny smete.

 

 

27. 9. 2024 jsme si vzájemně potvrdili spolupráci a pustili se do práce. Byla by ale nuda, pokud by vše šlo jako po másle.

Až do 17. 10. 2024 jsme tedy řešili udělení přístupů k reklamním účtům klienta na Facebooku a Instagramu, které vytvářel předchozí správce klienta a administrátorská práva se vytratila.

Stává se to velmi často, i proto s našimi klienty realizujeme vždy takzvané “onboarding“ schůzky, kdy všechny přístupy společně nasdílíme, popřípadě na počítači klienta založíme. Většina agentur to tak ale bohužel nemá.

 

Mám pro vás proto jedno doporučení:

„Pokud vám agentura či marketingový specialista navypráví, že všechny účty a přístupy založí a že je bude mít u sebe, nedej bože, že budou jejím majetkem, je to velký varovný signál. Ten, kdo musí mít VŽDY přístupy, jste Vy či někdo z jednatelů. Nedoporučuji přístupy nechávat ani pouze zaměstnanci, ten totiž může odejít a přístupy jsou fuč.“

Jaké všechny účty doporučujeme vytvořit a jak na jejich nasdílení najdete v naší šabloně ZDE.

 

 

Jak jsme tuto výzvu vyřešili? Po několika dnech komunikace s Facebook podporou a klientem jsme nakonec společně založili přístupy nové a opravdu načisto, pro jakékoliv další užití.

V mezičase jsme však nezaháleli.

4. 10. byly z naší strany připraveny a předány kompletní návrhy reklamních kreativ a scénářů videí, která jsou aktuálně tou nejfunkčnější podobou online reklamy pro generování kontaktů na potenciální zákazníky.

Už 8. 10. jsme vyrazili přímo za klientem a kompletně zajistili natáčení přímo v Dobříši.

Již 15. jsme měli připraveny veškeré výstupy ke spuštění kampaní a během pár dní i schváleno.

 

Jak vypadá takový standardní natáčecí set-up si můžete prohlédnout zde:

Více o krátkých videích a tom, jak tato videa pomohla v krizovém roce 2023 společnosti Jakeš Development získat kontakty a prodat nemovitosti v hodnotě přes 300 mil. Kč najdete ZDE.

Kampaně samotné jsme spustili 19. 10., tedy již v probíhající podzimní sezóně a první kontakty jsme získali ne za dva týdny, ne za týden, ale pouze za 3 dny od spuštění.

První kontakt? Omyl. Sakra.

Druhý kontakt? Schůzka.

Třetí kontakt? Schůzka.

Náběh fajn! K výsledkům samotným se však ještě dostaneme.

Tímto se však pouze rychle vrátím k úvodu této části.

 „Vše má svůj náběh.“ Tím chci říct, že i tyto schůzky z druhého, třetího a dalších kontaktů nebyly často domluveny hned. Někde to trvalo i dva měsíce, než se potenciální zákazníci rozhoupali. Můžu však už naznačit, že se naťukávání, ohřívání a zpětné provolávání kontaktů vyplatilo. 

Proberme možnosti spolupráce

Proberme možnosti spolupráce

Jak to celé funguje 🎥

První část procesu, kterým zajišťujeme našim klientům generování kontaktů na potenciální zákazníky jsme si popsali.

  • Odsouhlasíme si spolupráci
  • Nasdílíme si přístupy
  • Z naší strany připravíme veškeré návrhy reklamních kreativ 
  • Připravíme kompletní scénáře videí
  • Přijedeme, natočíme, sestříháme (aktéra zajišťuje sám klient)
  • Připravíme veškeré analytické nástroje
  • Vytvoříme reklamní kampaně na Facebooku a Instagramu 
  • Vytvoříme Google a Seznam vyhledávací kampaně

    A následně přichází to „kouzlo“
 
Máme-li nabídku, po které se neženou davy, nemůžeme jen čekat, jako to dělá řada realitních kanceláří, že potenciální zákazníci prokliknou naši reklamu, prohlédnou si web nebo Sreality  a třeba jednou vyplní webový formulář. Ne… Pravděpodobně je zde nějaký důvod, proč ještě není vyprodáno a my jej musíme zjistit tím způsobem, že získáme maximum zpětné vazby a s ní dále pracujeme.

 

Konkrétně tedy vytváříme reklamní videa, která upoutají pozornost díky přítomnosti lidských tváří, které se na developerském trhu moc neukazují. Většina reklam na developerském trhu totiž vypadá takto:

Samotné scénáře jsou stavěny na benefitech projektu a v závěru vybízí k vyplnění nezávazného formuláře pod videem.

 

Dále testujeme různé varianty komunikace a různé poutače. 

Například nevýhodu možnosti malého výběru z domů jsme obrátili ve výhodu – urgenci posledních domů k dispozici, připravených k nastěhování. 

 

Jak v tomto případě vypadaly konkrétní scénáře naleznete ZDE.

 

Formuláře, které s našimi reklamami využíváme ke sběru kontaktů jsou takzvaně nativní, což znamená, že po prokliknutí neodkazují na web.

 

Proč? Na webových stránkách se totiž většinou stává, že se zde člověk projíždějící internet, nejčastěji v MHD, na toaletě, před výtahem nebo kdekoliv jinde, kde lidé prokrastinují na sociálních sítích, ztratí.

 

Naše nativní formuláře naopak směřují přímo do přehledné záložky ve Facebooku či Instagramu a vedou k nezávaznému vyplnění výměnou za zaslání nabídky k nahlédnutí.

 

Vypadá to nějak takto:

Tímto způsobem zasáhneme nejen zájemce, kteří jsou již rozhodnutí, ale také ty, kteří například teprve zvažují možnosti nového bydlení či investice. Získáváme tak rozsáhlou zpětnou vazbu o naší nabídce a s ní následně můžeme pracovat skrze cenovou korekci, úpravu doplňkových služeb a podobně. 

 

 

V tomto kroku však nekončíme. Jakmile kontakt získáme, tím, že ještě neviděl webové stránky a samotnou nabídku, musíme jej doinformovat.

 

To děláme tím způsobem, že mu zašleme čtyř krokovou e-mailingovou sekvenci skrze nástroj Ecomail a dvě automatizované SMS zprávy, aby e-maily nezapadly.

 

 

Vypadá to nějak takto:

A samotné textace, kterými se můžete inspirovat najdete ZDE.

 

E-mailing je skvělým nástrojem pro doplnění informací. Pro filtraci kontaktů a aktivní využití plného potenciálu je však spíše berličkou.

 

To, co naše výsledky a služby dostává nad úroveň marketingové agentury je pak prvek asistenčního navolávání, díky kterému dokážeme desítky, někdy i stovky zájemců vyfiltrovat a předat jen ty opravdu relevantní k dalšímu kontaktování prodejním týmem klienta. Tím šetříme našim klientům desítky hodin času a i přes filtraci přinášíme výrazně více kontaktů než jiné zdroje.

 

Pojďme ale na…

Konkrétní výsledky💰🏆

  • Nejúspěšnější reklamní kreativy byly tyto:
 
  • Kampaně byly spuštěny 19. 10. 2024
  • Vygenerovaly celkem 141 kontaktů
  • Z toho bylo jako relevantních označeno 33, tedy 23 %
  • Celkem proběhlo 6 prohlídek

17. 1. 2024 byly doprodány poslední dvě jednotky ve dvojdomech a nakonec i jeden další dvojdům, který nebyl v nabídce, v celkové hodnotě přes 36 mil. Kč

  • Celkové náklady za reklamní rozpočty bez DPH:
    • 67.523,76 Kč Facebook a Instagram reklama
    • 2.571,56 Kč Google reklama
    • 221 Kč Seznam reklama

Pokud by prodával (úspěšně) makléř s provizí i jen 3 %, náklady celkem bez DPH:

    • 1.080.000 Kč
  • Náklady celkem vč. naší práce bez DPH
    • Výrazně méně než 1/3 potenciálního nákladu na makléře

Závěr: 

Závěrem je třeba říci několik informací pro nastavení reálných očekávání:

 

Reklama nikdy není samospásná, celé kampani také výrazně pomohlo snížení ceny developerem a propagace na dalších kanálech jako Sreality aj. 

 

Pokud prodeje stojí, je potřeba pracovat se samotnou nabídkou a pokud ani přes rozsáhlé marketingové aktivity nevidíme pokrok, nabídka není vhodně vytvořená, je třeba ji redefinovat.

 

Marketing a povědomí o značce je vhodné budovat dlouhodobě, nejen v případě “nouze“.

 

Autenticita, lidskost a zaměření se na benefity pro koncového zákazníka na developerském trhu chybí, máte proto velkou příležitost .

 

A pokud Vám výše zmíněné body dávají smysl, budeme rádi, když tuto příležitost chytíme za pačesy společně.

 

Rezervujte si nezávaznou 30 min. konzultaci zdarma!

 

Nenabídeme vám 20 let zkušeností, 200 referencí ani  stovky milionů v proinvestovaných rozpočtech.

 

To, co ale nabídneme, je lidskost, velká dávka kreativity a zápal propojený s participací na chodu vašeho businessu!

 

Reference klienta:

„Spolupráci s agenturou KURSIVA jsme si moc užili. Jsou jako závan svěžího vzduchu. Cílevědomí, schopní, iniciativní, pracovití, ochotní, kreativní. To se jen tak nevidí. 

Byli jsme naší spoluprací opravdu nadšení. Patří jim náš velký dík za pomoc, která se nám tolik hodila. 

Dokázali nám, že jsou i jiné cesty, jak přistoupit k prodeji projektu. S radostí, jistotou a klidem je můžeme komukoliv doporučit. Díky nim máme momentálně vše prodané a můžeme se věnovat novým výzvám.“

Ing. Petra Mašková, Naevia



Rezervujte si konzultaci zdarma

Rezervujte si konzultaci zdarma