Pobavme se o vašem businessu
Pobavme se o vašem businessu
Léto nemusí být okurková sezóna
Proč se vyplatí investovat do reklamy podporující prodej developerského projektu
i v létě? Čím to je, že může být dokonce výhodnější?
Stanislav Kursa
„Spojme se v září, teď nikdo nemovitosti nekupuje.“
„Léto je mrtvé období, nemovitosti se neprodávají.“ „Sezóna je únor-červen, září-prosinec.“ „Teď je úplně zbytečné investovat do reklamy.“
S probíhajícím létem tyto názory slýcháváme při kontaktu s novými developerskými klienty velmi často, jak to ale je opravdu? Co nám ukázala reálná praxe a vyplatí se tedy online reklama i v létě?
Pojďme se na to podívat!
Jak vlastně ta online reklama funguje?
Před tím než si rozebereme konkrétně, zda se tedy pro developery reklama na Facebooku a Instagramu vyplatí i v létě, je vhodné si popsat, jak vlastně tyto reklamní systémy fungují.
Zjednodušeně řečeno, představte si aukci.
Na jednotlivých platformách inzerují stovky, tisíce i statisíce hráčů a cena i rentabilita reklamy je častokrát určena tím, že kdo víc zaplatí, je více vidět a, jak já říkám, žere stejky.
Pro úspěšnost reklamy pochopitelně nestačí jen platit víc, ale pro téma letních kampaní je prvek rozpočtů poměrně klíčový.

Pokud vás zajímá, co nejvíce ovlivňuje úspěšnost online reklamy a jak jsme za rok 2023 pomohli prodat nemovitosti v hodnotě přes 300 mil. Kč, přečtěte si naši případovou studii.
Co se ale děje, když většina konkurence odjede na dovolenou a přes léto výrazně sníží své rozpočty?
No… Reklama se pro ty, kteří zůstanou konzistentní a věrní své strategii, výrazně zlevní!
Narozdíl od podzimu, na který většina developerů vyčkává, se totiž v létě nemusíme prát s obrovskými rozpočty firem, které tlačí své back to school, black-friday, halowheenské, podzimní, předvánoční, vánoční, povánoční a další akce, do kterých se jen na českém reklamním rybníčku investují stamiliony.
Pokud se v těchto podzimních obdobích investují o stamiliony více a my investujeme například 30.000 Kč měsíčně, je jasné, že toho prostoru pro nás bude méně.
Zatímco v létě, kdy se těchto různých akcí nekoná tolik, našich 30.000 Kč znamená mnohem více a tím pádem se cenou za kontakt na potenciálního zákazníka můžeme dostat i na polovinu.
A teď konkrétní výsledky jednoho z našich klientů z oblasti developmentu
Abychom porovnávali stejné investice do reklamních rozpočtů, pracujme s daty od 1. 7. 2023 do 31. 8. 2023 v porovnání s daty od 1. 9. 2023 do 20. 11. 2023.

Zde můžeme vidět, že celkové výdaje v těchto obdobích jsou téměř shodné, tím pádem pracujeme s relevantním porovnáním.

Když se podíváme na ceny za kontakt na potenciálního zákazníka v levém sloupci označeném zeleně, který se vztahuje k období 1. 7. – 31. 8. 2023, vidíme, že oproti červeně označenému sloupci 1. 9. 2023 – 20. 11. 2023 bylo dosaženo v průměru o 17,09 % nižší ceny za získaný kontakt na potenciálního zákazníka.
Podíváme-li se, co to pak znamená v reálných změnách vygenerovaných kontaktů, v modře označeném sloupci vidíme, kolik kontaktů navíc nám reálně léto za stejné rozpočty přineslo navíc.

To znamená o 41 potenciálních zákazníků navíc za stejnou investovanou částku! V létě, které by podle většinových předpokladů mělo být výrazně slabší. A ono ejhle…
Získejte více poptávek a prodejů
Rezervujte si konzultaci zdarma
A teď si možná říkáte…
„Dobře Stanislave, budeme mít více kontaktů za míň peněz, ale to nic nemění na tom, že lidé v létě prostě nemovitosti nenakupují.“
Rozumím vám. Přecijen, bavíme se o typickém tržním chování a rozporovat to by byl alibismus. To co ale říct mohu je to, že rozhodně neprodáváme trička, rohlíky ani vysavače. Pokud nákupní proces nemovitosti trvá typicky dva a více měsíců, vygenerujeme-li v létě dostatek relevantních kontaktů, ty začneme společně zpracovávat, z nich si někteří potenciální zákazníci začnou, již v průběhu pracovně volnějšího období, zjišťovat a porovnávat možnosti financování, budou mít více prostoru na osobní schůzky či prohlídky s vámi, získáváme obrovský náskok oproti tomu, kdyby vše toto začali řešit až v září.
Díky tomuto pomáháme našim klientům z oblasti developmentu, na kterou se specializujeme, podzimní sezónu vytěžit na maximum. Kdybychom totiž čekali na září, nejen že získáme za stejnou cenu značně méně kontaktů, ale k rezervacím a podpisům SOSBK realisticky dojde nejdříve v listopadu a to už jsme zase v závěru sezóny, čímž jsme zbytečně nechali utéct velkou příležitost.
Tak co myslíte? Pořád jsou letní investice do reklamy hloupost? Věřím, že chápete, že ne.
No a to je vše, dámy
a pánové!
Pokud hledáte způsoby, ne důvody a máte zájem o nakopnutí vašeho developerského projektu skrze růstové a stabilní generování poptávek i v dnešní době, Rezervujte si nezávaznou 30 minutovou konzultaci zdarma!
S mým týmem vám nenabídneme 20 let zkušeností, 200 referencí ani stovky milionů v proinvestovaných rozpočtech.
To, co ale nabídneme, je lidskost, velká dávka kreativity a zápal propojený s participací na chodu vašeho businessu!