
Krásný den na VŠEM,
děkuji mnohokrát za prokliknutí a skvělou příležitost.
V následujících slidech Vám zjednodušeně představím svou cestu a zkušenosti nejen z online marketingu.
Značka oblečení BITEGANG
V patnácti letech po dokončení ZŠ jsem cítil, že stěhování z Ostravy na SŠ do Prahy může být velkou příležitostí, a tak jsem založil vlastní značku oblečení BITEGANG s vizí motivovat další mladé lidi k tomu, ať si jdou za svým. V tomto prvním projektu jsem se s pár korunami v kapse hodně naučil, poznával spoustu seniorních lidí, hodně se také spálil a řešil vše od výroby v Asii, až po reklamu a marketing, se kterým jsem tehdy poprvé přišel do intenzivnějšího kontaktu.
Na denní bázi jsem tvořil a přidával příspěvky a stories na Facebook, Instagram a později i TikTok, natáčel vlogy, komunikoval s desítkami influencerů, pravidelně zařizoval focení a natáčení profesionálnějších podkladů, ale také například spravoval placenou propagaci ve Facebook Business Manageru.
Šourům, sdílený obchod v Brně
Následně byl čas se v sedmnácti letech posunout dále a s vizí ukázat, že se ,,zlaté české ručičky’’ neříká jen tak nadarmo, jsem otevřel sdílený showroom s deseti českými a slovenskými značkami oblečení. Poměrně rychle přišla první zkušenost s krizovým řízením, uvědomění hodnoty vlastních i cizích peněz, pandemie, lehké pracovní vyhasnutí a návrat ke značce.
V celém průběhu projektu jsem se znovu věnoval tvorbě i propagaci příspěvků a činnostem podobným online marketingu značky oblečení, přidala se ale také například tvorba scénářů pro videa o jednotlivých zapojených značkách, která jsme následně s týmem produkovali (příklad zde) a propagace eventů.
Místopředsednictví České Yoyo Asociace z. s.
Každý máme koníčky a u mě je moderní yoyování jedním z nich. Díky mé vášni k seberozvoji to ale jen u koníčku dlouho zůstat nemohlo, proto jsem postupně začal organizovat lokální soutěže, Mistrovství ČR a později Mistrovství Evropy 2019.. A u něj to, věřím, nekončí. Při organizaci akcí jsem za vše zodpovídal, naučil jsem se tak organizovat si čas, nic nepodceňovat a dotáhnout věci do finále.
Z pohledu marketingu se, jakožto nejmladší člen výkonné rady, poslední 3 roky starám téměř o veškeré fungování a propagaci na sociálních sítích, včetně grafiky příspěvků, textací a samotného zveřejňování jako například zde, ale také na Instagramu.
Pro představu přikládám video report, doporučený čas spuštění: 1:32
A teď to hlavní...
Výkonnostní marketing
Mimo výše zmíněné projekty jsem v průběhu času dělal i řadu dalších, jelikož jsem workoholik a je pro mě zásadní zlepšovat sebe i je. Postupně jsem si ale uvědomil, že méně je více a marketing – konkrétně výkonnostní marketing na SOME & reklamní strategie je cestou, kterou se chci dlouhodobě vydat. Proto se mu přes poslední dva roky aktivně věnuji, aktuálně na seniorní úrovni freelance, se zkušenostmi z agentury Effectix a jiných partnerství.
Mimo velké agenturní klienty jsem spolupracoval/spolupracuji například na:
- Kompletní záštitě online reklamy pro MHMP, konkrétně veletrh Schola Pragensis.
- Záštitě Facebook & Instagram reklamy pro crowdfunding Skautského institutu.
- Kompletní záštitě online reklamy pro síť fitness center Form Factory.
- Komunikační strategii a tvorbě příspěvků pro festival Blues Alive.
- Záštitě Facebook & Instagram reklamy Smíchovské střední průmyslové školy a gymnázia.
- A další propagaci projektů, e-shopů, výrobců, událostí apod.
Co mě baví na marketingu,
reklamě a sociálních sítích
Konkrétně:
- Tvorba reklamních strategií.
- Tvorba a správa reklamních kampaní na Facebooku, Instagramu a TikToku, potenciálně LinkedInu (zvládám také Google ads i Sklik, Google Analytics samozřejmostí)
- Tvorba komunikačních strategií pro sociální sítě odlišně, s důrazem na lidskost a funkčnost.
Obecně:
- Marketing vnímám jako možného nositele pozitivní změny a pomoci lidem s jejich vědomými i nevědomými problémy.
- Online reklama je pro mě možností exprese a využití kreativity v prostředí, kde to je potřebné a výhodné.
Konkrétní nápady
realizovatelné na VŠEM
- Více využívat natočených tématických záznamů a krátkých výstřižků z přednášek Hosté a Skill-port VŠEM pro obsah.
- Pozvánky na přednášky a akce, které jsou určeny i pro širší veřejnost, více propracovat, získat autentická videa od řečníků a dále je propagovat, pro možnost posílení externí komunikace a brandu školy, tedy zviditelnění pro potenciální uchazeče.
- U Podcastů VŠEM vystřihnout lákavé až "clickbaitové" pasáže, které nalákají na konkrétní podcast.
- Tématická video-vyjádření lektorů VŠEM na aktuální události z jejich oboru, například u marketingu - "schválně jestli dokážete vycítit, jaký tato firma udělala v jejich nejnovější reklamě marketingový faul".
- Klást v příspěvcích otevřené otázky, které potenciálně podnítí interakce a tedy i zvýší dosah, vkládat ankety, hlasování a další prvky zapojení; rozpohybovat TikTok např. výše zmíněnými video-formáty a další...
Návrh Instagram příspěvků
Návrh příspěvku
(pro přehrání klikněte)

Původní styl příspěvku
Upravený styl příspěvku
(pro přehrání klikněte)
A co dále?
Díky širokému záběru aktivit VŠEM a mé chuti rozvíet se na poli online komunikace, se mi v hlavě rodí spousta dalších nápadů, možností propagace a marketingových aktivit. Studentský marketingový tým zní jako skvělá výzva a já věřím, že této výzvy budu moci být aktivní a přínosnou součástí.
Předem děkuji za odpověď a přeji pozitivně laděný zbytek dne.

stanislav.kursa@gmail.com
+420 607 118 485
Prosím, navštivte tento web na PC, děkuji.
