Pobavme se o vašem businessu
Pobavme se o vašem businessu
Sreality nejsou všechno!
Jak jsme pomocí reklamy
na Facebooku a Instagramu pomohli prodat byty v hodnotě 300 milionů korun
během roku 2023?
Stanislav Kursa & Jakeš Development
Vizualizace jsou fajn,
ale v reklamě nezaujmou💡
Často slýcháváme, že realitní trh je stále zamražený a jedinou cestou, jak prodávat nemovitosti, jsou Sreality či Idnes. Že Facebook a sociální sítě generují jen odpad, nebo že zákazníci nejsou ochotni platit plné ceny.
Odpovídáme na to tak, že naši klienti si výše zmíněného nevšimli…
Jakto? Sreality nejsou jedinou cestou. Je třeba se od dalších developerů odlišit a pokud jen nepropagujeme nablýskané vizualizace, reklama na sociálních sítích může být zlatý důl. Nebo alespoň stříbrný.
Co tedy propagovat a dá se to, i když jsou nemovitosti teprve na papíře?
Pojďme se na to podívat.
Jak to celé začalo… 👀
Když jsme se poprvé potkali v létě 2022 v kanceláři Jakeš Development nad možností spolupráce týkající se online marketingu, naše představy byly následovné:
Jakeš Development:
- Preference inhouse marketéra
- Všechny segmenty od polepů, až po online reklamu
- I pro další projekty ze skupiny bratří Jakešů
Stanislav Kursa:
- Freelance spolupráce
- Čistě reklama, maximálně social média správa
Po přibližně hodinové debatě však šlo vidět, že si vzájemně uvědomujeme své hodnoty, z naší strany je cítit dravost i chuť hledat nové cesty, ze strany JD pak velký zájem růst, což je pro nás klíčovým kritériem úspěšné spolupráce.
Proto jsme se s Jakeš Developmentem, tedy primárně Patrikem Jakešem, Markem Jakešem a Tomášem Bartuškem po několika dnech dohodli. No a teď spolupracujeme již necelé dva roky, řekl bych, ve vzájemné spokojenosti.
Co je vlastně
Jakeš Development
a za kolik prodává? 🏠
Vlastními slovy, Jakeš Development nabízí řadu nemovitostí, primárně ve Středočeském kraji, tedy Kolíně, Kutné Hoře a Úněticích, s vysokou kvalitou zpracování, ale hlavně lidským přístupem. Cenově se byty JD pohybují průměrně v rozmezí
100.000 Kč až 150.000 Kč za metr čtvereční, a to i v lokalitách, které nejsou tak žádané jako například Praha.
Cíl naší spolupráce? 🗺️
Cíl byl jasný, ač ne úplně specifikovatelný. Prodávat nemovitosti v době krize, udržet cashflow a připravit firmu na další růst.
Získejte více poptávek a prodejů
Získejte více poptávek a prodejů
Výzva? 🧐
Najít, jak měřit výkonnost kampaní u segmentu, kde trvá prodejní cyklus typicky měsíce a klasické výkonnostní měření, které by bylo aplikováno například u e-shopu, je nesmyslné. Co to konkrétně znamená? Měřit a dávat si jako cíl poptávky na webu je hloupost, neprodáváme rohlíky, prodáváme domov.
Startovací bod
a původní stav? 🏚️
V podstatě pouze reklamy optimalizované na návštěvnost, nepřehlednost sad, neucelenost strategie, nedostatečný reporting klientovi, zmatení… Bylo vytvořeno několik kampaní, kdy každá se zaměřovala na jednu z nabídek JD, na web přicházely tisíce lidí, avšak efekt v prodejích byl nulový.
Řešení? 💪
To co si myslíme my, klient, kolega z oboru, kamarád nebo zákaznický výzkum je pochopitelně důležité, výkonnostní marketing, reklama na sociálních sítích a PPC reklama ale vyžaduje jednu základní poučku. Vždy to alespoň otestuj. A tak jsme testovali. Cílení, kreativy, textace, landing page, leadmagnety.
Krok číslo 1: Restrukturalizace stávajících kampaní do doby, než budeme mít schválené a vytvořené nové podklady.
Bývá to tak často. Chceme společně nové kampaně spustit co nejrychleji, a tak realizujeme změny postupně.
V tomto případě jsme měli k dispozici bannery tohoto typu:
Tedy čistě vizualizace, profi grafika, definované komunikační nabídky, základní informace o projektech, požadavky na cílení a dosavadní strukturu kampaní.
Provedli jsme proto restrukturalizaci, cena za proklik se o 25 % snížila, na první dobrou by se to zdálo jako fajn, ale poptávky stále nic moc.
Krok číslo 2: E-booky a webový lead generation
Bylo na čase posunout celou strategii, a tak jsem přišel s následujícím postupem:
- maximu potenciálních zákazníků nabídneme hodnotné e-booky ze světa nemovitostí zdarma;
- zdarma tedy úplně ne, bude to výměnou za jejich kontakt;
- kontakty následně spravujeme tříkrokovou e-mailingovou sekvencí s jejímž nastavením pomůžeme;
- po kvalifikaci a posledním mailu navolají potenciálního zákazníka interní obchodníci Jakeš Developmentu;
- výsledek? Prodáme víc bytů.
I díky ochotě Patrika Jakeše jsme vytvořili videa a toto jsou tři nejúspěšnější kreativy.
Video kreativa nám postupem času začala přebírat většinu rozpočtu a při překročení frekvence zobrazení 1,8 se začala výrazně zdražovat, proto jsme ji vypnuli, ale ukázala nám pro další reklamy na Facebooku a Instagramu určitý trend, k jeho popisu se dostaneme ale blíže v následujícím kroku.
Závěr kroku 2?
Výsledky byly následující:
Cena za lead byla poměrně vysoká a výstup ne tak ideální…
Možné kroky:
- otestovat změnu kreativ
- otestovat úpravu webové stránky
- otestovat změnu témat e-booků
Jak to však občas bývá, když je málo kapacit a cashflow vyžaduje konat, je třeba otestovat možná řešení, která jsou rychlá a s vysokým potenciálem úspěchu.
Krok číslo 3: Facebook lead generation kampaně
V jednoduchosti je krása, a tak jsme se společně rozhodli pro otestování kampaní zaměřených na sběr kontaktů přímo ve formuláři zabudovaném v rozhraní Facebooku.
Tento typ kampaní je specifický tím, že relevance leadů mnohdy není tak vysoká. Nicméně s dobrým sítem či odolnými obchodníky však může být účinná a cena za kontakt je i násobně nižší, než u jiných druhů kampaní.
A tak jsme spustili úplně nové kreativy a toto jsou ty nejúspěšnější z nich:
A pojďme si závěry z kreativ trochu rozebrat.
Dnes můžeme jasně pozorovat, nejen v reklamě na Facebooku a Instagramu, trend krátkých videí, kdy autenticita a lidské tváře vyhrávají.
Popravdě, je to můj oblíbený princip, protože podíváme-li se na celý původ sociálních sítí, nazývají se “Sociální“ kvůli lidem. Ne kvůli logům, značkám, firmám a reklamě. Lidi se na nich chtějí bavit, zrelaxovat, něco se dozvědět nebo být v kontaktu se svým okolím. Tomu bychom proto měli uzpůsobovat i reklamu. Tak, aby se těmito principy řídila a nesnažila se pouze dosáhnout našich cílů, ale také záměrů potenciálního zákazníka.
Výkonnost 📈
No a jak to tedy celé dopadlo? Tohle jsou naše aktuální výsledky. V tento moment generujeme pomocí Facebook a Instagram reklamy měsíčně stovky leadů za přibližně 100-150,- Kč za kontakt, což je výrazné zlepšení oproti nula kontaktům a když už, tak za desítky tisíc v celkových reklamních rozpočtech. A nezastavujeme. Chceme jít dále! 📈
Rezervujte si konzultaci zdarma
Rezervujte si konzultaci zdarma
Výsledky💰🏆
Je naprosto logické a nezbytné zmínit, že relevance leadů z Facebooku opravdu není 100 %. Buduje nám sice databázi, ale pro okamžitý prodej často nejsou relevantní všichni kontaktující. Je potřeba kontakty filtrovat, ideálně je prohnat e-mailingovou sekvencí a kvalifikovat telefonicky.
Průměrná relevance leadů, tedy do té fáze, aby vznikli relevantní a zajímaví potenciální klienti, se v tomto případě u nás pohybuje někde okolo 15-20 %.
Dnes již ale také dokážeme pracovat s filtrací na naší straně a pro klienta tak zajistit relevantní kontakty už v prvním kroce.
To, co vás ale asi zajímá, jsou prodeje. Co se nám tedy za 115.000 Kč v proinvestovaných rozpočtech povedlo?
Společně s obchodním týmem společnosti jsme v roce 2023 pomohli prodat byty v hodnotě 300 milionů a… To je slušné.:)
No a co výsledky například na Google ads a Sklik reklamy?
Tyto kanály jsme po dlouhodobém testování vyhodnotili jako nezbytnou součást, která však primárně celý proces podporuje.
Zaměřujeme se na brandová klíčová slova, tedy klíčová slova, která pomáhají k tomu, aby se naše projekty a firma při zadání souvisejících slov zobrazila jako první, + klíčová slova v souvislosti s nemovitostmi v daných lokalitách. Naše reklamy vypadají například takto
Reference klienta:
Tomáš Bartušek, management JD: ,,Jsem se spoluprací nadmíru spokojen. Standa a jeho tým znají naše produkty a služby a mají o nich podrobný přehled. Je to pro mne jeden ze zásadních bodů smysluplnosti spolupráce. Velmi kladně hodnotím spojení profesionality s lidským přístupem. Standa i jeho tým pro nás odvádí nadstandardní práci, dokáží nás posunout správným směrem.“
No a to je vše, dámy
a pánové! 🎊
Máte také zájem o nakopnutí vašeho businessu skrze generování poptávek a nákupů? Rezervujte si nezávaznou 30 min. konzultaci zdarma!
Nenabídeme vám 20 let zkušeností, 200 referencí ani stovky milionů v proinvestovaných rozpočtech.
To, co ale nabídneme, je lidskost, velká dávka kreativity a zápal propojený s participací na chodu vašeho businessu!
Rezervujte si konzultaci zdarma
MOJI KLIENTI A MÁ VIZE
Věřím v potenciál černých koní
a chci z nich dělat vítěze
“Při crowdfundingové kampani byl Standa nesmírně cenný nejen při kvalifikovaném nastavování publik, kampaní a sad reklam, ale taky jako prima parťák v celém kreativním procesu. Proaktivně vytipovával nové příležitosti, počínal si s velkou pečlivostí, a navíc byl velmi flexibilní i na dovolené. Díky dobrému cílení a velké schopnosti reagovat na okolnosti a na vývoj se všechny prostředky investované do reklamy velmi vyplatily a bez nadsázky zajistily úspěšnost celé kampaně!”
Jakub Ambrozek
Skautský institut
“S panem Kursou a jeho týmem jsem velmi spokojen. Podle mých komplikovaných požadavků a nápadů mi předloží návrhy včetně finanční náročnosti, a doporučí nejoptimálnější variantu. Pro mě je velká pomoc, nemuset se těmito, pro mě časově náročnými pracemi, zabývat. Velké díky!”
Vlastimil Dluhoš
VOProfi
“Se Standou zatím spolupracujeme chvíli. Líbí se nám jeho odlišný pohled na věc a marketingové znalosti. Má moderní přístup a umí se do toho vžít. Hned jsme si sedli a nemůžeme se dočkat, co všechno spolu vymyslíme!:)”
Jiří Poláček
Breakout
“Se Standou jsme začali spolupracovat za účelem získání nových zakázek a příležitostí. Chopil se toho skvěle a teď již můžeme říci, že nám díky PPC reklamě přinesl další hodnotné klienty, a zvýšil tak kvalitu a povědomí o naší značce”
Jakub Gabrhel
Cousin's Production