Sreality nejsou všechno!
Jak jsme pomocí reklamy na Facebooku
a Instagramu pomohli prodat byty v hodnotě 300 milionů korun během roku 2023?
Kursa & Jakeš Development
Jak to celé začalo… 👀
Když jsme se poprvé potkali v létě 2022 v kanceláři Jakeš Development nad možností spolupráce týkající se online marketingu, naše představy byly následovné:
Jakeš Development:
Preference inhouse marketéra
Všechny segmenty od polepů, až po online reklamu
I pro další projekty ze skupiny bratří Jakešů
Kursa:
Freelance spolupráce
Čistě reklama, maximálně social média správa
Po přibližně hodinové debatě však šlo vidět, že si vzájemně uvědomujeme své hodnoty, z naší strany je cítit dravost i chuť hledat nové cesty, ze strany JD pak velký zájem růst, což je pro nás klíčovým kritériem úspěšné spolupráce.
Proto jsme se s Jakeš Developmentem, tedy primárně Markem Jakešem a Tomášem Bartuškem po několika dnech dohodli. No a teď spolupracujeme již necelé tři roky, řekl bych, ve vzájemné spokojenosti.
Co je vlastně Jakeš Development a za kolik prodává? 🏠
Vlastními slovy, Jakeš Development nabízí řadu nemovitostí, primárně ve Středočeském kraji, tedy Kolíně, Kutné Hoře a Úněticích, s vysokou kvalitou zpracování, ale hlavně lidským přístupem. Cenově se byty JD pohybují průměrně v rozmezí 100.000 Kč až 150.000 Kč za metr čtvereční, a to i v lokalitách, které nejsou tak žádané jako například Praha.
Výzva? 🧐
Najít, jak měřit výkonnost kampaní u segmentu, kde trvá prodejní cyklus typicky měsíce a klasické výkonnostní měření, které by bylo aplikováno například u e-shopu, je nesmyslné. Co to konkrétně znamená? Měřit a dávat si jako cíl poptávky na webu je hloupost, neprodáváme rohlíky, prodáváme domov.
Startovací bod a původní stav? 🏚️
V podstatě pouze reklamy optimalizované na návštěvnost, nepřehlednost sad, neucelenost strategie, nedostatečný reporting klientovi, zmatení… Bylo vytvořeno několik kampaní, kdy každá se zaměřovala na jednu z nabídek JD, na web přicházely tisíce lidí, avšak efekt v prodejích byl nulový.
Řešení? 💪
To co si myslíme my, klient, kolega z oboru, kamarád nebo zákaznický výzkum je pochopitelně důležité, výkonnostní marketing, reklama na sociálních sítích a PPC reklama ale vyžaduje jednu základní poučku. Vždy to alespoň otestuj. A tak jsme testovali. Cílení, kreativy, textace, landing page, leadmagnety.
Krok číslo 1: Restrukturalizace stávajících kampaní do doby, než budeme mít schválené a vytvořené nové podklady.
Bývá to tak často. Chceme společně nové kampaně spustit co nejrychleji, a tak realizujeme změny postupně.
V tomto případě jsme měli k dispozici bannery tohoto typu:
Tedy čistě vizualizace, profi grafika, definované komunikační nabídky, základní informace o projektech, požadavky na cílení a dosavadní strukturu kampaní.
Provedli jsme proto restrukturalizaci, cena za proklik se o 25 % snížila, na první dobrou by se to zdálo jako fajn, ale poptávky stále nic moc.
Krok číslo 2: E-booky a webový lead generation
Bylo na čase posunout celou strategii, a tak jsem přišel s následujícím postupem:
maximu potenciálních zákazníků nabídneme hodnotné e-booky ze světa nemovitostí zdarma;
zdarma tedy úplně ne, bude to výměnou za jejich kontakt;
kontakty následně spravujeme tříkrokovou e-mailingovou sekvencí s jejímž nastavením pomůžeme;
po kvalifikaci a posledním mailu navolají potenciálního zákazníka interní obchodníci Jakeš Developmentu;
výsledek? Prodáme víc bytů.
I díky ochotě Patrika Jakeše jsme vytvořili videa a toto jsou tři nejúspěšnější kreativy.
Video kreativa nám postupem času začala přebírat většinu rozpočtu a při překročení frekvence zobrazení 1,8 se začala výrazně zdražovat, proto jsme ji vypnuli, ale ukázala nám pro další reklamy na Facebooku a Instagramu určitý trend, k jeho popisu se dostaneme ale blíže v následujícím kroku.
Závěr kroku 2?
Výsledky byly následující:
Cena za lead byla poměrně vysoká a výstup ne tak ideální… Možné kroky:otestovat změnu kreativotestovat úpravu webové stránkyotestovat změnu témat e-booků Jak to však občas bývá, když je málo kapacit a cashflow vyžaduje konat, je třeba otestovat možná řešení, která jsou rychlá a s vysokým potenciálem úspěchu.
Krok číslo 3: Facebook lead generation kampaněV jednoduchosti je krása, a tak jsme se společně rozhodli pro otestování kampaní zaměřených na sběr kontaktů přímo ve formuláři zabudovaném v rozhraní Facebooku.Tento typ kampaní je specifický tím, že relevance leadů mnohdy není tak vysoká. Nicméně s dobrým sítem či odolnými obchodníky však může být účinná a cena za kontakt je i násobně nižší, než u jiných druhů kampaní.A tak jsme spustili úplně nové kreativy a toto jsou ty nejúspěšnější z nich:
A pojďme si závěry z kreativ trochu rozebrat.
Dnes můžeme jasně pozorovat, nejen v reklamě na Facebooku a Instagramu, trend krátkých videí, kdy autenticita a lidské tváře vyhrávají.
Popravdě, je to můj oblíbený princip, protože podíváme-li se na celý původ sociálních sítí, nazývají se “Sociální“ kvůli lidem. Ne kvůli logům, značkám, firmám a reklamě. Lidi se na nich chtějí bavit, zrelaxovat, něco se dozvědět nebo být v kontaktu se svým okolím. Tomu bychom proto měli uzpůsobovat i reklamu. Tak, aby se těmito principy řídila a nesnažila se pouze dosáhnout našich cílů, ale také záměrů potenciálního zákazníka.
Výkonnost 📈
No a jak to tedy celé dopadlo? Tohle jsou naše aktuální výsledky. V tento moment generujeme pomocí Facebook a Instagram reklamy měsíčně stovky leadů za přibližně 100-150,- Kč za kontakt, což je výrazné zlepšení oproti nula kontaktům a když už, tak za desítky tisíc v celkových reklamních rozpočtech. A nezastavujeme. Chceme jít dále! 📈
Výsledky💰🏆
No a to je vše, dámy
a pánové! 🎊
Máte také zájem o nakopnutí vašeho businessu skrze generování poptávek na potenciální zákazníky? Rezervujte si nezávaznou 30 min. konzultaci zdarma!
Nenabídeme vám 20 let zkušeností, 200 referencí ani stovky milionů v proinvestovaných rozpočtech.
To, co ale nabídneme, je lidskost, velká dávka kreativity a zápal propojený s participací na chodu vašeho businessu!


Mohlo by se hodit
©Copyright 2025